Iedereen (en natuurlijk ieder bedrijf) moet wel eens genoegen nemen met een ‘nee’: zo begon week 16 voor mij. De afgelopen weken heb ik namelijk hard gewerkt aan een t-shirt ontwerp voor Madnes Festival. Zij waren kort geleden op zoek naar een nieuwe vormgever en hadden Winchester Creatives geselecteerd als één van de drie kansrijke ontwerpers voor deze functie. Deze laatste ronde bestond uit het ontwerpen van een t-shirt. Het winnende ontwerp uit deze reeks zou dit jaar nog verkocht gaan worden tijdens het festival, dat 5, 6 en 7 juli op Ameland plaatsvindt. Daarnaast zou de betreffende ontwerper voor de volgende editie de poster, programmaboekjes, etc. gaan ontwerpen!

Op het ontwerp dat ik maakte, paste ik de illustratiestijl toe die ik de afgelopen jaren veel heb toegepast voor posters en andere ontwerpen. Ik wilde daarmee het idee wekken dat iemand vanuit de realiteit in de wondere wereld die Madnes Festival is zou stappen; daar dit naar mijn idee het geval is, wanneer je het strand van Nes op loopt en de gezellige sfeer van het festival ziet, voelt, ruikt en proeft.

Helaas kozen de mannen van Madnes voor een ander ontwerp (eentje die ik zelf nog niet heb gezien, ik ben heel benieuwd!) en moest ik, zoals gezegd, genoegen nemen met ‘nee’. Even goede vrienden natuurlijk! Ik kijk vooral uit naar het winnende ontwerp en natuurlijk vooral naar de aankomende editie van het festival.

Wat gaat er met deze illustratie gebeuren? Ik wil deze aanpassen en uitbreiden met drie andere illustraties om een vierluik te creëren, dat ik als prints wil aanbieden. Zodoende wordt een ‘nee’ alsnog een ‘ja’!

Los van deze illustratie is het momenteel wat rustig bij Winchester Creatives. Dat betekent natuurlijk niet dat ik stil blijf zitten! Vorige week gaf ik mijn nieuwe studioflitsers een kleine testronde, door een  paar zelfportretten te schieten. Die zelfportretten waren bedoeld als nieuwe profielfoto’s voor mijn social media kanalen en dienen als content voor mijn website (zie het kopje ‘Wat kan ik voor je doen?’). Daarnaast ontwierp ik een simpele nieuwe social media banner met de slogan “In it to WIN it”. Om heel eerlijk te zijn, schaam ik mij bijna dat ik maar liefst drie jaar nodig had om deze te bedenken!

Ook wanneer er even niet zoveel te doen is voor mijn klanten, ben ik gewoon bezig om mijn bedrijf verder te ontwikkelen. Of dit nou om het uitbreiden van mijn netwerk gaat of gewoon om het maken van vrij werk; Winchester Creatives is ‘in it to WIN it‘.