Portfolio: Lifestyle fotografie en campagnes.
Om je product of dienst aan de man te brengen, kan het effectief zijn om te werken met lifestylefotografie. Samen met jou — of met je favoriete marketing- of reclamebureau denk ik graag na over een setting, model en verhaal dat jouw uiting tot leven brengt. Kijk hieronder naar een aantal voorbeelden van mijn lifestyle fotografie en reclamecampagnes waar ik aan heb meegewerkt.

























Werkwijze
Jij wil lifestyle foto’s. Ik ga ze voor je maken.
Simpel toch? Natuurlijk werkt het niet helemáál zo. In realiteit gaan we samen eens goed zitten voor wat je nou precies nodig hebt om jouw doelgroep te bereiken en kernwaarden te laten zien:
Je doet een aanvraag: jij hebt besloten dat je lifestyle fotografie wil en je hebt Winchester Creatives gevonden. Je laat via het contactformulier, telefonisch of via de mail weten wat voor product of dienst je hebt en wat je wil dat ik daarmee ga doe.
We gaan om de tafel en kijken wat je nodig hebt:
- Wat bied je aan? Jij wil natuurlijk dat jouw bedrijf, product of dienst precies de juiste snaar raakt, bij precies de juiste doelgroep. Om te achterhalen hoe we dit gaan doen, is het allereerst belangrijk wát je precies aanbiedt bij die doelgroep.
- Wat zijn jouw kernwaarden, visie en missie? Door dit eens nauwkeurig onder de loep te nemen, kunnen we onderzoeken wat de taal wordt die we gaan spreken: een deftige foto hoort natuurlijk niet bij een super informeel bedrijf en vice versa.
- Wie is jouw doelgroep? Ook hier is het belangrijk dat we een bepaalde taal gaan spreken: we willen geen zestienjarige puber in een skatepark gebruiken als we bejaarden proberen te bereiken met een fles eierlikeur. Door jouw doelgroep te bepalen, kunnen we doeltreffend gaan kijken naar locaties, modellen, props en storytelling die precies gaat bereiken wie we hopen te bereiken.
- Wanneer, waar en hoe ga je de beelden gebruiken? Uiteraard is het belangrijk om te bepalen hoe de beelden die ik voor je ga maken worden uitgerold. Waar worden ze geplaatst, wanneer zal dat gebeuren en hoe ga je daarmee de mensen bereiken die je wil bereiken? Een goed boek op het verkeerde moment kan slecht uitpakken, dus we zorgen dat dit boek precies samengaat met het moment dat het gelezen wordt.Schetsen! Ik ben creatief, maar niet creatief genoeg om direct met het perfecte concept aan te komen. Daar slaap ik het liefst een nachtje over. Na dat spreekwoordelijke nachtje slapen, kijk ik naar de bedachte opties, schets ik daar een concept van uit en kom ik bij jou terug. Slaap er zelf ook gerust een nachtje over, laten we iets moois niet zomaar overhaasten!
Aan het werk! Nadat we overeenstemming hebben over de foto’s die ik voor je ga maken, kan ik aan het werk. Eerst bereid ik mij voor door de locatie, props en het model te regelen en zodra dit rond is, plan ik de shootdag in. Tijdens de shootdag ben je van harte welkom. Kan je er niet bij zijn? Dan ontvang je (vervelend veel) updates over de shoot, dus je mist helemaal niets.
Na(be)werk(en): nadat de fotografie is voltooid, volgt natuurlijk de nabewerking. De gemaakte foto’s rollen nooit 100% vlekkeloos uit de camera, daarom ga ik met de digitale bezem, schoonmaakdoekjes en andere tools aan de slag om te zorgen dat het dat wél wordt. Stof, oneffenheden, die vrouw en haar keffertje die stoïcijns door de achtergrond liepen; ze worden allemaal vakkundig voor je opgelost, voordat jij je beelden ontvangt. We’ll do it in post!
Aanleveren: Jouw foto’s zijn gemaakt, nabewerkt en helemaal klaar om te gaan. Althans: nadat jij hebt aangegeven dat je het daarmee eens bent natuurlijk! Na jouw akkoord volgt de (rest van de, in het geval van een aanbetaling) factuur, zal ik je vriendelijk lastigvallen om een review te schrijven en hoop ik vooral mijn foto’s snel in gebruik te zien. Klop je snel weer aan?