Portretten: want jouw werknemers mogen er zijn.
Portretten kan je voor allerlei doeleinden inzetten. Denk aan een profielfoto voor je sociale media, een foto bij een testimonial of biografie op je website of fotografie voor in een magazine of krant. Het belangrijkste doel is natuurlijk dat iemand een gezicht te zien krijgt bij jouw naam of bedrijf. Ik zorg graag dat jouw portret het juiste verhaal vertelt, door de juiste emotie in een passende setting vast te leggen. Hieronder zie je het bewijs.
Werkwijze
Je hebt nieuwe portretten nodig. Komt eraan.
Simpel toch? Natuurlijk werkt het niet helemáál zo. In realiteit gaan we samen eens goed zitten voor wat je nou precies nodig hebt om jouw portretten aan de wereld te laten zien:
Je doet een aanvraag: jij hebt besloten dat je portretten nodig hebt en je hebt Winchester Creatives gevonden. Je laat via het contactformulier, telefonisch of via de mail weten wat je precies nodig hebt en wat je wil dat ik daarmee ga doen.
We gaan om de tafel en kijken wat je nodig hebt:
- Wat voor bedrijf heb je? Jij wil natuurlijk dat jouw bedrijf precies goed wordt gerepresenteerd, bij precies de juiste doelgroep. Om te achterhalen hoe we dit gaan doen, wat je precies aanbiedt bij die doelgroep.
- Wat zijn jouw kernwaarden, visie en missie? Door dit eens nauwkeurig onder de loep te nemen, kunnen we onderzoeken wat de taal wordt die we gaan spreken: een somber portret hoort natuurlijk niet bij een heel vrolijk bedrijf en vice versa.
- Wie is jouw doelgroep? Ook hier is het belangrijk dat we een bepaalde taal gaan spreken: we willen niet de koninklijke portretten nabootsen, als we de medewerkers van jouw bouwbedrijf gaan fotograferen (of juist wel?). Door jouw doelgroep te bepalen, kunnen we doeltreffend gaan kijken naar de locatie, setting en sfeer die we gaan gebruiken voor de storytelling in jouw portretten.
- Wil je foto’s in een specifieke setting, of minimalistisch in de studio? Uiteraard is het belangrijk om te bepalen wat we gaan schieten: een portret in de studio is minimalistisch en vestigt de aandacht op het model, met hooguit een enkele prop en specifieke achtergrondkleur als invulling. Een portret op locatie kan juist veel vertellen over wie het model is en wat diegene doet. Dus ga je voor minimalisme of een uitgebreid verhaal?Aan het werk! Nadat we overeenstemming hebben over de portretten die ik voor je ga maken, kunnen we gaan plannen. Eerst bereid ik mij voor door de locatie en eventuele props te regelen en zodra dit rond is, plan ik de shootdag in.
Na(be)werk(en): nadat de fotografie is voltooid, volgt natuurlijk de nabewerking. De gemaakte foto’s rollen nooit 100% vlekkeloos uit de camera, daarom ga ik met de digitale bezem, schoonmaakdoekjes en andere tools aan de slag om te zorgen dat het dat wél wordt. Stof, oneffenheden, die vrouw en haar keffertje die stoïcijns door de achtergrond liepen; ze worden allemaal vakkundig voor je opgelost, voordat jij je beelden ontvangt. We’ll do it in post!
Aanleveren: Jouw foto’s zijn gemaakt, nabewerkt en helemaal klaar om te gaan. Althans: nadat jij hebt aangegeven dat je het daarmee eens bent natuurlijk! Na jouw akkoord volgt de (rest van de, in het geval van een aanbetaling) factuur, zal ik je vriendelijk lastigvallen om een review te schrijven en hoop ik vooral mijn foto’s snel in gebruik te zien. Klop je snel weer aan?